بین دو کلمه ی انتی استاتیک و الکتریسیته ی ساکن ارتباط تنگاتنگی وجود دارد به همین دلیل در پاسخ به این پرسش که مواد انتی استاتیک چیست؟ ابتدا باید با الکتریسیته ی ساکن آشنا شویم.

الکتریسیته ی ساکن چیست؟

گرد و غبار مجموعه ای از ذرات موجود در داخل و خارج از محیط است که بر روی سطوح می نشیند، به طور کلی 60% گرد و غبار خانگی از محیط بیرون نشات می گیرد که طبق تحقیقات انجام شده دارای 10 ماده ی مضر می باشد.

یکی از راه های مقابله با این مواد شیمیایی مضر شستن دست ها و گردگیری وسایل با استفاده از پارچه مرطوب و یا جارو کردن کفپوش هاست.

این گرد و غبارها علاوه بر کثیفی محیط باعث آسیب به دستگاه تنفسی نیز می شوند و حتی می توانند وارد جریان خون شوند.

مکان های تجمع گرد و غبار در خانه بیشتر پرده ها و کرکره ها، وسایل الکترونیکی، کفپوش ها، لوازم منزل، دکوری و … است.

حذف گرد و غبار به طور کلی امکان پذیر نیست اما تمیز کردن منظم، تعویض فیلترهای هوای و کنترل گردش هوا می تواند در میزان آن تاثیرگذار باشد.

از دلایل تجمع گرد و غبار تجمع بار الکتریکی بر سطوح پلاستیکی و عدم تخلیه الکتریکی آن است، یکی از روش های تخلیه بار الکتریکی استفاده از مواد آنتی استاتیک است.

عامل آنتی استاتیک در رسانا نمودن سطح تاثیر به سزایی دارد و بیشترین کاربرد آن ها در فرمولاسیون منسوجات و کامپوزیت ها برای سطوح است.

مواد آنتی استاتیک با دو روش جذب رطوبت از هوا و دیگری ایجاد شبکه از مواد با قابلیت هدایت الکتریکی است.

شما همچنین می توانید برای از بین بردن گرد و غبار از دستمال نانو استفاده کنید که علاوه بر از بین بردن گرد و غبار می تواند تا 90% میکروب ها و عوامل بیماری زا را بین ببرد.

مطلب پیشنهادی: یک نکته ی مهم در خانه داری و نظافت که به آن توجه نمی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *