بهداشت محیط ارایشگاه زنانه، آنچه رعایت نمی شود!

چنانچه یک سالن آرایشی دارید بهداشت محیط از هر مساله ی دیگری واجب تر خواهد بود و این مساله در مورد ارایشگاه زنانه بسیار پر اهمیت تر می باشد.

بهداشت محل کار شما فارق از اینکه به چه کاری مشغول هستید از جمله مواردی است که از سوی کارفرمایان و پرسنل مورد توجه قرار گیرد، در واقع عوامل بیماری زایی در محیط کار وجود دارند که بی توجهی به آن می تواند سلامت کارکنان را به خطر بیاندازد.

این مساله از آن جایی اهمیت دارد که شما در طول روز با پوست و موی افراد زیادی در ارتباط هستید، علاوه بر اینکه امروزه در سالن های آرایشی اپیلاسیون، کاشت ناخن و انواع و اقسام خدماتی که به شدت با پوست و مو در تماس هستند انجام می شوند.

با در نظر گرفتن همه این موارد، به عنوان صاحب یک سالن، ضروری است که بهداشت محل کارتان یکی از اولویت های ذهنی شما نه تنها برای پرسنل که برای مشتریان نیز باشد تا اطمینان داشته باشید که سلامت هیچ کس به خطر نمی افتد.

چرا بهداشت محیط در ارایشگاه زنانه بسیار مهم است؟

رعایت استانداردهای بالای بهداشت در سالن شما برای جلوگیری از خطراتی که آلودگی ها ایجاد می کنند حیاتی است. این آلودگی ها شامل قارچ ها ،ویروس، انگل و باکتری می تواند به راحتی از مشتریان و از طریق وسایل و سطوح آلوده به دیگران منتقل شود.

ابزارهایی مانند شانه، قیچی، موچین کاندیدهای اصلی برای آلودگی هستند به علاوه اگر بدون تمیز کردن این وسایل آن ها را برای مشتری دیگر استفاده کنید احتمالاً برایشان خوشایند نخواهد بود! میکروب ها از این طریق به راحتی بین مشتریان پخش شده و می توانند باعث ایجاد عفونت شوند.

بهترین کار این است که رعایت بهداشت را در اولویت کار روزانه سالن خود قرار دهید. شما می توانید یک چک لیست داشته باشید تا بهترین روش ها را برای تمیز نگه داشتن سالن به آن ها آموزش دهید.

چه کسی مسئول حفظ بهداشت سالن است؟

تمیز کردن و ضد عفونی کردن وسایل و محیط پیرامون تنها وظیفه ی یک نفر نیست! همه ی پرسنل شما باید آگاهی داشته باشند که پس از انجام کار برای مشتری تمامی وسایل و محیط پیرامون را ضد عفونی کنند. البته معمولا به دلیل ایجاد مشکلات تنفسی و بوی ناخوشایند و آزاردهنده و همچنین بروز مشکلات پوستی کارکنان حاضر به استفاده ی مداوم از مواد ضدعفونی شیمیایی نیستند، اما چاره ی کار چیست؟

از مواد شیمیایی برای ضد عفونی وسایل ارایشگاه استفاده نکنید

سالن آرایشی شما باید محیطی مناسب برای حضور افراد زیادی باشد که در طول روز قرار است به شما مراجعه کنند، استفاده از مواد شیمیایی علاوه بر اینکه خود می تواند زمینه ساز بروز مشکلات تنفسی و پوستی باشد برای پرسنل نیز آزار دهنده است.

یک پیشنهاد عالی و جایگزین مناسب ضد عفونی کننده های شیمیایی استفاده از دستمال نانو است، این دستمال ها بدون ایجاد حساسیت و بدون بو تنها نیاز دارند که شما آن ها را کمی مرطوب کنید و بر سطح مورد نظر بکشید.

دستمال های ضد عفونی نانو، قادر هستند تا تمامی میکروب ها، قارچ ها و عوامل بیماری زا حتی ویروس کرونا را از بین ببرند و سطح مورد نظر را تا 99% ضد عفونی کنند.

یک مورد مهم در ضد عفونی کردن صندلی ها آرایشی

بیشتر صندلی های سالن از پی وی سی یا وینیل ساخته شده اند که به راحتی پاک شده و با مواد ضد عفونی کننده تمیز می شوند. با این حال مهم است که مطمئن شوید که از محصولات پاک کننده مناسب استفاده می کنید. شایان ذکر است که از هرگونه ضدعفونی کننده حاوی الکل باید اجتناب کنید زیرا احتمال دارد با PVC یا وینیل واکنش داده و آن را شکننده و در نهایت باعث ترک خوردن آن شود.

هنگامی که یک سطح شکسته و ترک خورده می شود ضدعفونی صحیح آن نیز بسیار دشوار است و در نتیجه محلی برای تجمع باکتری ها خواهد شد.

سطح صندلی ها با استفاده از دستمال های نانو به خوبی تمیز می شوند.

چه محصولات بهداشتی برای بهداشت سالن شما نیاز است؟

  • دستمال ضد عفونی نانو
  • صابون و ضدعفونی کننده دست
  • حوله یکبار مصرف و دستمال کاغذی
  • ملحفه رولی برای صندلی و تخت ها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *