نظافت داخل خودرو را جدی بگیرید! محلی آلوده تر از سرویس بهداشتی!

چقدر به نظافت داخل خودرو اهمیت می دهید؟! همه ی ما در طول شبانه روز زمان زیادی را صرف بهداشت و مراقبت خود از میکروب ها می کنیم، آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی را به طور مرتب تمیز می کنیم، دست هایمان را قبل از غذا می شوییم و از دست زدن به وسایل کثیف اجتناب می کنیم. اما با همه ی این ها معمولا زمانی که در ماشین می نشینیم توجهی به تمیزی یا کثیفی اشیایی که لمس می کنیم نداریم و حتی ممکن است با همان دستی که به فرمان و دنده زده ایم خوراکی بخوریم!

تا به حال از خود سوال کرده اید که داخل ماشین شما چقدر می تواند کثیف باشد؟ نظافت داخل خودرو را چقدر جدی می گیرید؟

بر اساس مطالعه ای از دانشگاه استون یک وسیله نقلیه تقریباً 283 نوع مختلف باکتری در هر سانتی متر مربع دارد. این مطالعه توسط آنتونی هیلتون، مدیر زیست شناسی و علوم زیست پزشکی دانشگاه انجام شده است.

داشبورد ماشین، کثیف تر از دستشویی!

داشبورد ماشین یکی از بهترین خانه ها برای میکروب هاست! این قسمت در واقع محلی است که بسیاری از شما مواد غذایی و خوراکی های خود را آن جا قرار می دهید بی خبر از اینکه تا چه حد می تواند کثیف باشد.

علاوه بر این وقتی کولر یا بخاری ماشین را روشن می کنید باکتری ها و قارچ های موجود در هوا می تواند وارد غذا یا نوشیدنی شما بشود.

هیلتون می‌گوید: مردم از فکر خوردن غذا روی صندلی توالت وحشت‌زده می‌شوند، اما تعداد کمی از آن ها متوجه هستند که خوردن غذا از روی داشبورد اتومبیل‌شان به همان اندازه احتمال دارد که آنها را بیمار کند، مردم باید اطمینان حاصل کنند که بقایای مواد غذایی را در ماشین خود باقی نمی گذارند، به خصوص در هوای گرم و آفتابی. او توضیح می دهد که باکتری‌ها می‌توانند حتی روی کوچک‌ترین تکه های غذا نیز رشد کنند.

بر اساس مطالعه دیگری که توسط چارلز گاربا و شریل ماکسول در ایالات متحده انجام شده است، افراد متاهل نسبت به افراد مجرد دارای باکتری بیشتری در اتومبیل خود هستند.

همین مطالعه نشان داد که خودروی خانم ها باکتری بیشتری نسبت به خودروی آقایان دارند و خودروهایی که به طور منظم کودکان را جابجا می کنند مانند سرویس مدارس نسبت به دیگر خودروها باکتری بیشتری دارند.

طبق مطالعه انجام شده توسط GAP Enviromicrobial Services، این خودرو ها به طور مشخص کثیف تر از خانه است و 17000 برابر بیشتر باکتری دارد. به گفته جسیکا شاو، دانشمند محیط زیستی که در این مطالعه شرکت کرده است، جا لیوانی خودروی شما 228% بیشتر از صندلی توالت فرنگی باکتری دارد.

نحوه ی نظافت داخل خودرو و انتخاب بهترین تمیز کننده

از دستمال‌های ضدعفونی‌کننده برای نظافت فضای داخلی خودرو به صورت روزانه استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که داشبورد، دنده و فرمان هر سه تمیز باشند. می توانید از دستمال های نانو خودرو استفاده کنید که به همین منظور طراحی شده اند.

بهترین دستمال نظافت ماشین دستمال خودرو نانو می باشد، به همراه داشتن آن ها را فراموش نکنید تا بتوانید در مواقع نیاز خصوصا در صورتی که فرزند کوچک دارید از آن ها جهت ضدعفونی قسمت های مختلف ماشین استفاده کنید.

علاوه بر بحث ضد عفونی نظافت ظاهری خودرو نیز قطعا برای شما اهمیت دارد شما در این زمینه می توانید مطلب بهترین تمیز کننده خانگی داخل خودرو را از سایت پرسان مطالعه کنید.

شاید زیبا به نظر نرسد، اما یک ایده خوب این است که یک کیسه زباله را به صندلی عقب ماشین خود آویزان کنید و هر زمان که زباله ای داشتید به سادگی آن را در کیسه قرار دهید.

از خوردن غذا در ماشین خودداری کنید. اگر لازم است، ماشین خود را جاروبرقی بکشید تا مطمئن شوید که از شر همه خرده‌هایی که ممکن است داخل ماشین ریخته شده باشد خلاص شوید.

کف ماشین و صندلی های خود را به طور منظم شامپو بزنید.

و در آخر به یاد داشته باشید که خودروی شما نیز حکم خانه تان را دارد و قطعا هیچکس علاقه ای به حضور در یک خانه ی کثیف نخواهد داشت! بنابراین نظافت داخل ماشین را نیز جدی بگیرید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *