ضدعفونی وسایل آرایشگاه بدون مواد شیمیایی! معرفی یک محصول ویژه

ضد عفونی وسایل آرایشگاه احتمالا یکی از دغدغه های شما به عنوان مدیر یک سالن آرایشی است و ما در این مطلب قصد داریم علاوه بر محصولات تمیزکننده مانند الکل و مواد شوینده ی دیگر یک محصول و اختراع جدید نانویی جهت انجام فرآیند ضد عفونی کردن را به شما معرفی کنیم که به جرات می توانیم اطمینان دهیم بهترین انتخاب شماست و شما را از مواد شیمیایی و … بی نیاز می کند.

آرایشگاه ها یکی از پر رفت و آمد ترین محل هایی است که همه ی ما در طول سال حداقل چند باری به آن مراجعه می کنیم. حتی اگر صاحب سالن آرایشگاه نیستید به عنوان یک مشتری نیز قطعا دلتان می خواهد خدمات خود را در محیطی تمیز و عاری از هرگونه آلودگی انجام دهید و بالعکس اگر صاحب و مدیر یک سالن آرایشی هستید داشتن یک آرایشگاه تمیز و مجهز قطعا اولین فاکتوری است که به وسیله ی آن می توانید توجه و رضایت مشتریان خود را جلب کنید.

در آرایشگاه به دلیل اینکه به طور مستقیم با پوست و موی مشتری سر و کار دارند امکان انتقال آلودگی و بیماری ها بیشتر است این مساله در آرایشگاه زنانه شاید کمی بیشتر نمود داشته باشد. استفاده از لوازم آرایشی مشترک که با چشم و پوست صورت تماس دارند و همینطور قسمت ناخن، تتو و … لزوم رعایت بهداشت را دو چندان می کند.

به طور مثال ضدعفونی سر سوهان و وسایل مانیکور در بخش ناخن و سایر لوازمی که هنگام ارائه خدمات به مشتریان از آن استفاده می شود از انتقال میکروب به سایر افراد جلوگیری می کند.

ایا ضد عفونی وسایل آرایشگاه لازم است؟

بسیار مهم است که به عنوان مدیر یک سالن تفاوت بین تمیزی و ضد عفونی را بدانید. وقتی از تمیزی صحبت می کنیم منظورمان صرفا تمیزی ظاهری نیست بلکه محیط آرایشگاه و لوازم آن باید عاری از باکتری، ویروس، قارچ و … باشد.

تمیز کردن صرفا به معنی برداشتن زباله ها، شستن و آبکشی سطوح به منظور از بین بردن گرد و غبار، مو و … است اما ضدعفونی از بین بردن باکتری ها، قارچ ها و سایر آلودگی ها از سطوح است.

به طور کلی، تمیز کردن اولین قدم مهم برای حفظ استانداردهای بالا برای تمیزی و سلامت در سالن شما است و در واقع میکروارگانیسم ها را از بین می برد.

توجه داشته باشید که هر ماده ی ضدعفونی هر میکروارگانیسمی را از بین نمی برد و بنابراین انتخاب مواد ضدعفونی کننده بسیار مهم است.

اما چگونه باید وسایل آرایشگاه و محیط آن را ضد عفونی کرد؟

الکل برای ضدعفونی

اولین گزینه ای که برای ضدعفونی ممکن است به ذهن شما برسد به تبعیت از آنچه در روزهای کرونایی برایمان عادی شده است استفاده از الکل است اما فراموش نکنید که ورود این ماده ی شیمیایی به چرخه زندگی ما تا چه اندازه می تواند مشکل ساز باشد، شاید الکل میکروب ها و آلودگی ها را از بین ببرد اما خود می تواند مضر باشد و علاوه بر این به مرور زمان به سطوح آسیب بزند.

همچنین به جهت سلامت پرسنل آرایشگاه بهتر است از این ماده ضد عفونی کننده به طور مکرر استفاده نشود چرا که می تواند باعث بروز حساسیت و مشکلات تفسی شود.

وایتکس

تمامی موارد گفته شده در رابطه با الکل را اضافه کنید به بوی ناخوشایند وایتکس! هر چند که بسیاری از شرکت های تولید کننده ادعا می کنند محصول آن ها بدون بو یا حداقل دارای رایحه است اما به نظر می رسد در نهایت راهی برای خلاص شدن از بوی بد وایتکس وجود ندارد بنابراین به جز نظافت های دوره ای که احتمالا در روزهای تعطیل انجام می شود پیشنهاد می کنیم از وایتکس برای تمیزکاری استفاده نکنید.

فرمالدئید 4 درصد

در صنعت پزشکی برای ضدعفونی تجهیزات آن ها را در معرض بخار فرمالدئید قرار می دهند. اما از آنجایی که این بخار سمی بوده و استفاده از آن در محیط آرایشگاه به صورت بخار مناسب نیست، توصیه ما این است که آن را تا سطح ۴ درصد رقیق کرده و تجهیزات را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در محلول آن قرار دهید. توجه داشته باشید که حتی محلول ۴ درصد آن نیز دارای بخار های خطرناک می باشد و تا جای امکان از استشمام آن جلوگیری کنید.

محلول دکونکس ۵۳ پلاس

این ماده که اثر ضدعفونی کننده و پاک کنندگی دارد سازگاری بالایی با مواد مختلف داشته و برای ضدعفونی انواع تجهیزات غیر فلزی قابل استفاده است. یکی از ویژگی های مثبت آن سازگاری با محیط زیست است. محلول رقیق شده آن که به رنگ سبز کم رنگ می‌باشد تا 30 روز قابلیت نگهداری دارد و به مدت 15 روز به طور مداوم می‌توان از آن استفاده کرد.

ضدعفونی

دستمال نانوکلین

همه ی روش ها برای ضدعفونی سطوح را می توانید کنار بگذارید و به جای آن یک دستمال نانوکلین تهیه کنید! این محصول یک اختراع منحصر به فرد است که به وسیله ی آن می توانید 99% از آلودگی ها و باکتری ها را از بین ببرید جالب است بدانید که این دستمال حتی می تواند ویروس کرونا را نیز از بین ببرد.

تنها کافیست آن را کمی مرطوب کنید و بر سطح مورد نظر بکشید.

مزیت استفاده از دستمال نانو به جای الکل و وایتکس و سایر مواد ضدعفونی قابل شمارش نیست، چه چیز بهتر از اینکه بدون حتی ذره ای ماده شیمیایی عمل ضد عفونی را انجام دهید آن هم در محیطی که مدام احتیاج به ضد عفونی دارد.

روش استفاده از دستمال نانوکلین برای ضدعفونی:

نانو ذرات قفل شده در میان الیاف این دستمال به صورت غیر فعال یا اصطلاحا خواب می باشند که برای فعال و بیدار کردن آنها فقط نیاز به مقداری آب است. به این صورت که با کمی نمناک کردن دستمال یا سطح مورد نظر، خاصیت ضد عفونی کنندگی دستمال فعال شده و ضمن گردگیری و نظافت سطوح، عمل ضدعفونی هم صورت می گیرد .

حمل و استفاده از این محصول بسیار آسان بوده و جایگزین مناسبی برای دستمال های آنتی باکتریال مرطوب می باشد.

طبق آزمایشات انجام شده این دستمال های نانو و همه کاره میتواند بیش از 99% از میکروب ها و عوامل بیماری زا سطوح مورد تماس را ازبین ببرد.

این محصول دارای تاییدیه از آزمایشگاه سازمان غذا و دارو و ستاد ویژه ی توسعه فناوری نانو می باشد.

نتایج تست این دستمال بر روی ویروس کرونا نیز توسط آزمایشگاه سازمان غذا و دارو مورد تایید قرار گرفته است.

خاطر خواهد داد که همه ی خدمات سالن شما در بهداشتی ترین حالت ممکن انجام می شود.

دستمال آشپزخانه نانو کلین

اتوکلاو

اتوکلاو یکی از مهم ترین و پر کاربردترین دستگاه ها برای ضدعفونی تجهیزات آزمایشگاهی است که شما می توانید از آن برای ضدعفونی لوازم آرایشگاه نیز استفاده کنید. اساس کار این د ستگاه استریل کردن به وسیله ی بخار آب با فشار بالا می باشد.

این دستگاه آسیبی برای محیط زیست نداشته و شما می توانید از آن برای ضدعفونی تجهیزات پیرسینگ و تتو استفاده کنید. داشتن این دستگاه هم به شما و هم به مشتریانتان این اطمینان خاطر را خواهد داد که همه ی خدمات سالن شما در نهایت بهداشت انجام می شود.

دستگاه یو وی

اساس کار این دستگاه بر این است که اشعه فرا بنفش را به سطوح و لوازم تابانده تا موجب از بین رفتن همه آلودگی های موجود بر روی آن ها شود. مخصوصاً اگر آلودگی در سطحی باشد که دسترسی به آن ممکن نباشد و یا امکان استفاده از محلول های ضد عفونی وجود نداشته باشد، اشعه فرا بنفش این دستگاه به راحتی عمل گند زدایی را انجام می دهد.

این دستگاه همچنین قابلیت نابود کردن میکروارگانیسم های موجود در هوای سالن را داشته و هوا را عاری از هر گونه آلودگی می کند. در صورت استفاده صحیح، این دستگاه کمترین عوارض فیزیکی و محیط زیستی را داشته می‌توان از آن به عنوان یک منبع ضدعفونی تمام نشدنی و پاک استفاده کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *