کیت تشخیص سریع کرونا، محصولی جدید از نانو

شرکت آلکولیزر با استفاده از نوعی نانوذرات اقدام به ساخت یکی از جدیدترین محصولات نانو یعنی کیت تشخیص کرونا کرده است که قادر به ارائه نتیجه در کمتر از ده دقیقه است.

یک شرکت استرالیایی آزمایش جدیدی برای تشخیص ویروس کرونا طراحی نموده است که می‌تواند نتایج را در مدت زمان ۱۰ دقیقه نشان دهد. این تست بدون نیاز به نمونه‌برداری از سواب بینی بوده و در نتیجه دردناک نیست و همچنین در بیماران بدون علامت نیز قابل استفاده است.

با قرنطینه‌های دوره‌ای و ادامه واکسیناسیون که زندگی استرالیایی‌ها را مختل کرده است، آزمایش خانگی سریع تشخیص ویروس کرونا اهمیت زیادی دارد.

تحقیقی که توسط پروفسور برجسته دانشگاه فناوری سیدنی (UTS)، دایونگ جین، در زمینه نانوفوتونیک انجام شده‌ است، منجر به ساخت این کیت تشخیص آنتی‌ژن شده‌ است. این فناوری طیف وسیعی از کاربردهای بالقوه را دارد، اما این تیم تمرکز خود را روی تحقیقات کووید ۱۹ قرار داده است.

مطلب پیشنهادی: با 5 اختراع نانویی آشنا شوید.

این آزمایش جدید به‌عنوان یک تجزیه و تحلیل دستی با نام «Virulizer» توسط شرکت آلکولیزر (Alcolizer)، مستقر در بالکاتا در غرب استرالیا، در حال تجاری‌سازی است. این فناوری مبتنی بر «نانوذرات تبدیل بالا» است که دارای حسگرهای زیستی، تشخیصی و سایر کاربردهای پزشکی است.

به گفته دکتر اولگا شیمونی، دانشمند ارشد آلکولیزر، این نانوذرات فلورسنت از این نظر منحصر به فرد هستند؛ زیرا سیگنال بالایی تولید می‌کنند و فلورسانس پس زمینه ندارند. او می‌گوید که این نانوذرات همراه با آزمایش جریان جانبی مورد استفاده قرار می‌گیرند، که سابقه طولانی در آزمایش‌های بارداری خانگی دارند.

اولگا شیمونی می‌گوید که آن‌ها در حال حاضر صاحب یک فناوری جا افتاده هستند که اکنون در شرکت آلکولیزر تولید می‌شود.

جین می‌گوید که فناوری «Super Dot» اساس این کیت تشخیصی است. سوپردات اصطلاحی است که به خانواده‌ای از کاوشگرهای نانوفوتونیک اطلاق می‌شود که نور شدیدی را به روش‌های غیر منتظره‌ای منتشر می‌کند‌، که به‌عنوان تبدیل بالایی شناخته می‌شود. این ذرات با تبدیل امواج مادون قرمز به مرئی حساسیت فوق‌العاده‌ای را در کیت تشخیص کرونا ایجاد می‌کند.

یک آزمایش آلکولایزر می‌تواند قطعات ویروسی SARS-CoV-۲ را به اندازه یک تریلیون یک گرم در نمونه بزاق تشخیص دهد. این قطعات پروتئین سنبله (با استفاده از نانوذرات دوپ شده با اربیوم) و قطعات پروتئینی هسته‌ای (با استفاده از نانوذرات دوخته شده با تولیوم) را تشخیص و در عرض ۱۰ دقیقه نتیجه را ارائه می‌دهد.

کار این شرکت هنوز در مرحله توسعه است، اما کمک‌های فدرال را از طریق همکاری نوآورانه تولید جذب کرده است.

در شرایط کنونی انواع و اقسام محصولات نانو به کمک مردم آمده اند تا راحت تر بتوان با ویروس کرونا مقابله کرد از دستمال آنتی باکتریال نانو برای ضدعفونی سطوح تا کیت های تشخیص که کار را بسیار راحت کرده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *