توسعه صنعتی نانوالیاف کربنی برای ساخت خازن

مسئولان شرکت اسمولتک اینوویشن (Smoltek Innovation) به تشریح فعالیت‌های این شرکت پرداختند که بر توسعه، صنعتی‌سازی و صدور مجوزهای مبتنی بر فناوری نانوالیاف کربنی در صنعت نیمه رسانا متمرکز است. شرکت اسمولتک اینوویشن درصدد توسعه فرآیند صنعتی برای تولید انبوه خازن‌های گسسته CNF-MIM است، این شرکت به دنبال ساخت یک دستگاه ویژه برای تولید در مقیاس انبوه نانوالیاف کربنی است.

اولا تیورمن از مدیران شرکت اسمولتک اینوویشن می‌گوید: «ما در سال ۲۰۲۱ از نظر توسعه و صنعتی‌سازی خازن‌های CNF-MIM پیشرفت بزرگی را تجربه کردیم. مهمتر از همه، وضعیت توسعه دستگاه تولید نانوالیاف کربنی در مقیاس صنعتی است، که اطمینان زیادی به موفقیت این پروژه پیدا کرده‌ام. در ابتدا، ما بر توسعه فرایند تولید خازن‌های گسسته CNF-MIM که در پردازنده‌های تلفن همراه استفاده می‌شود، تمرکز می‌کنیم.»

از آنجایی که صنعت نیمه‌هادی قادر به کوچک‌سازی ترانزیستورها در تراشه‌های پردازنده هستند، تراشه‌ها عملکرد بیشتری را به‌دست می‌آورند، که به ما امکان تولید کامپیوترها، تبلت‌ها و تلفن‌های همراه سریع‌تر و قدرتمندتر می‌دهد. پیامد این پیشرفت آن است که ولتاژ تراشه باید کاهش یابد و فرکانس افزایش یابد. این امر مستلزم افزایش نیاز به خازن‌های به اصطلاح جفت‌نشده در نزدیک تراشه است. این خازن‌ها برای به اندازه کافی نزدیک قرار گرفتن به تراشه، باید بسیار نازک باشند. خازن‌های مبتنی بر نانوالیاف کربنی (CNF-MIM) شرکت اسمولتک اینوویشن می‌تواند این مشکلات خاص را حل کند مشتریان هدف فناوری خازن CNF-MIM Smoltek تولیدکنندگان خازن هستند.

برای تولید انبوه نانوالیاف کربنی، ساخت دستگاهی برای رشد نانوالیاف کربنی ضروری است و یکی از ملزومات تولید خازن‌های CNF-MIM این شرکت است. این بخش مهمی از صنعتی شدن مداوم فناوری شرکت اسمولتک اینوویشن برای خازن‌های گسسته است. هدف اسمولتک اینوویشن این است که بتواند چنین دستگاهی را در محل کارخانه سازنده طرف قرارداد نصب کند تا خازن‌ها را به‌صورت انبوه تولید کند. این بدان معناست که کل فرایند تولید خازن‌های CNF-MIM زیر یک سقف جمع شده‌است.

فرآیند صنعتی شدن به همراه تولیدکنندگان قراردادی وارد مرحله طراحی می‌شوند تا اجزای موردنظر را طراحی کنند. درصورت موفقیت آمیز بودن این مرحله طراحی، که مرحله سه از پنج قبل از شروع تولید انبوه را تشکیل می‌دهد، منجر به یک مرحله مهندسی می‌شود که در آن مراحل فرآیند برای تولید در حجم بالا بهینه شده و تأیید می‌شود. این منجر به یک فرایند کامل تولید می‌شود که امکان استفاده از آن برای چندین محصول و چندین مشتری وجود دارد.

مطلب پیشنهادی: تبدیل زباله های شهری به نانو مواد و دیگر ترکیبات مفید و کابردی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *