نحوه ضدعفونی تلفن همراه! تلفن های همراه شما چه مقدار آلودگی دارد؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید در طول روز چند دقیقه و چند بار از تلفن همراه خود استفاده می کنید؟ طبق تحقیقات صورت گرفته آمریکایی ها حدود 47 بار در روز تلفن های خود را چک می کنند! استفاده ی شما از تلفن همراهتان در طول یک روز عادی می تواند در محل هایی مانند محیط کار، دانشگاه، مطب پزشک، مترو، تاکسی و در نهایت منزل شما باشد.

اما آیا زمانی که به منزل می رسید حاضرید با همان دست هایی که میله های اتوبوس یا دستگیره ی در تاکسی را لمس کرده اید غذا بخورید؟ پاسخ قطعا خیر است. برخی از افراد حتی حاضر نیستند با دست های آلوده ی خود وسایل خانه شان را لمس کنند چون نمی خواهند میکروب ها و کثیفی ها را به لوازم خانه انتقال دهند.

اما تلفن همراه شما چطور؟ آیا به همان اندازه که به تمیزی دست های خود اهمیت می دهید به فکر تمیزی تلفن همراه خود نیز هستید؟ تلفن همراهی که در طول روز بارها و بارها با همان دست آلوده لمس کرده اید! شاید بتوان گفت در واقع علت اصلی آلودگی تلفن شما دست های شماست.

تلفن های همراه آلوده تر از سرویس های بهداشتی

در هر صورت باید بدانید که طبق یافته های دانشمندان دانشگاه آریزونا تلفن های همراه 10 برابر بیشتر از اکثر توالتها، باکتری‌ در خود دارند! البته تحقیقات در مورد تعداد میکروب‌ها در تلفن‌های همراه معمولی متفاوت بوده اما مطالعه اخیر بیش از 17000 نسخه ژن باکتریایی را در تلفن‌های دانش‌آموزان دبیرستانی نشان داده است.

پوست انسان به طور طبیعی پوشیده از میکروب‌هایی است که معمولاً هیچ عواقب منفی برای سلامتی ندارند و در واقع هر بار که پیامی را چک می‌کنید یا ایمیلی ارسال می‌کنید، باکتری‌های طبیعی به‌علاوه چربی های روی دست‌ شما به تلفن منتقل می‌شوند از این رو بیشتر ارگانیسم‌هایی که در تلفن‌ها یافت می‌شوند، پاتوژن‌هایی نیستند که شما را بیمار کنند.

اما در این بین باکتری هایی هستند که وجود آن ها می تواند نگران کننده بوده و برای سلامتی خطرناک باشند، از آن جایی که ما در یک محیط استریل زندگی نمی کنیم بنابراین احتمال انتقال هر نوع آلودگی وجود دارد. به طور مثال اگر شما بیمار باشید به همان اندازه که دست دادن با دوستتان می تواند بیماری را به او انتقال دهد تلفن همراه شما نیز می تواند حامل ویروس باشد.

میکروب های موجود در تلفن های  همراه همچنین می توانند منجر به ایجاد آکنه و جوش های سر سیاه روی صورت شما شوند. وقتی در حال مکالمه هستید و تلفنتان را روی صورتتان قرار می دهید، سطح پوست گرم شده و منافذ ما را باز می‌کند در چنین شرایطی باکتری ها وارد منافذ شما شده و باعث تحریک پوست می شود.

اما اگر می خواهید گوشی خود را از آلودگی ها دور نگه دارید روش های محتلفی وجود دارد که می توانید به وسیله ی آن ضد عفونی را انجام دهید.

از آن جایی که تلفن همراه یک وسیله ی الکترونیکی هوشمند است بنابراین باید در مورد نحوه ی تمیز کردن آن دقت کافی به خرج دهید تا آسیبی به آن وارد نشود اما چگونه تلفن همراه خود را ضد عفونی کنیم؟

روش های ضد عفونی تلفن همراه

برای تمیز کردن تلفن همراه خود می توانید از ترکیب 60% آب و 40% الکل استفاده کنید مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس به وسیله ی یک پارچه ی میکروفایبر به آرامی سطح گوشی را تمیز کنید. از استفاده ی بیش از اندازه ی محلول و یا اسپری مستقیم بر روی تلفن خودداری کنید.

ضدعفونی کننده بدون الکل

روش دیگر تمیز کردن تلفن همراه که روشی بسیار مطمئن است استفاده از دستمال آنتی باکتریال نانو می باشد، این دستمال ها به طور قطع 99% از باکتری ها، میکروب ها و عوامل بیماری زا را از بین می برند و برای فعال کردن خاصیت آنتی باکتریالیشان تنها کافیست کمی دستمال را مرطوب کنید.

مزیت این دستمال ها نسبت به الکل این است که هیچگونه ماده شیمیایی و حساسیت زا در کار نیست و بنابراین استفاده ی مداوم از آن نه برای شما خطری خواهد داشت و نه به تلفن همراهتان آسیب خواهد زد.

مطلب پیشنهادی: نطافت داخل خودرو را جدی بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *