نانومحصول ایرانی، نامزد دریافت جایزه بهترین محصول از نگاه موسسه Waterloo Filtration

منسوج ضد ویروس شرکت سپنتا مهر ماندگار نامزد دریافت جایزه بهترین محصول از نگاه موسسه Waterloo Filtration شد.

موسسه فیلتراسیون واترلو (Waterloo Filtration Institute) با هدف معرفی فناوری‌های پیشرو در صنعت فیلتراسیون، اقدام به برگزاری کنفرانس سالانه با حضور شرکت‌های مطرح و فعال در این حوزه می‌نماید. فناوری منسوجات ضدویروس کرونای زینکوتک (Zincoatech) نیز نامزد دریافت جایزه­‌ی بهترین محصول سال از نگاه این موسسه شد.

این کنفرانس در سال ۲۰۲۱ با حضور ٢۵ محصول فناورانه از ٧ کشور با موضوع “فناوری‌های پیشرو در صنعت فیلتراسیون در دوره پسا کرونا” در تاریخ ٧و٨ دسامبر در کشور کانادا برگزار شد. شرکت سپنتا مهر ماندگار بعنوان تنها نماینده ایران و منطقه خاورمیانه در این کنفرانس با معرفی فناوری هوشمند زینکوتک توانست توجه شرکت‌کنندگان و داوران این برنامه را به خود جلب نماید.

محصول نانوفناورانه تولید شده توسط این شرکت، از قابلیت پوشش‌دهی بر روی انواع منسوجات برخوردار است. به‌عنوان مثال از آن می‌توان برای ایجاد خاصیت ضدویروسی، ضدباکتریایی و ضدقارچی در انواع پوشاک، لایه‌های ماسک‌های تنفسی، گان و لباس‌های بیمارستانی، ملحفه، مبلمان، فرش، فیلتر سیستم‌های تهویه مطبوع و مصارف صنعتی استفاده نمود.

این محصول علاوه بر اثبات عملکرد در مقیاس آزمایشگاهی و نیمه‌صنعتی بر روی ماسک‌های تنفسی، بر اساس نتایج ارائه شده توسط آزمایشگاه‌های همکار وزارت بهداشت، توانایی غیرفعال کردن و از بین بردن ویروس کرونا بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۲۰۸۳۶ و فعالیت ضدباکتریایی بر روی باکتری‌های S.aureus و Klebsiella، pneumoniae براساس استاندارد ملی ایران به شماره ۱۱۰۷۰ را دارد. لازم به ذکر است مجوزها و تائیدیه‌های مورد نیاز جهت تولید صنعتی این محصول در دست اقدام است.

از جمله مزیت رقابتی این محصول فناورانه نسبت به محصولات موجود، امکان تولید صنعتی با فناوری بومی و مقرون به‌صرفه، امکان پوشش‌دهی آسان بر انواع منسوجات، کف‌پوش‌ها و دیوارپوش‌ها است.

از جمله مزایای این محصول می‌توان به مقاومت نانوپوشش اعمال شده در استفاده‌های مکرر روزانه و همچنین عدم آسیب به محیط زیست و سلامت انسان اشاره کرده و همچنین امکان استفاده از این فناوری علاوه بر ماسک‌های ضدویروس در کاربردهای متعددی نظیر فیلترهای تهویه مطبوع بیمارستانی، مدارس، وسایل نقلیه عمومی و منازل نیز وجود دارد.

در سال گذشته بسیاری از محصولات نانویی با هدف از بین بردن انواع ویروس علی الخصوص ویروس کرونا به بازار معرفی شدند که از میان آن ها می توان به دستمال نانو همه کاره نیز اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی: تازه های نانوتکنولوژی در سال 2021

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *