همکاری صنعتی برای درمان دیابت نوع یک با کمک نانوذرات

به گزارش news.nano شرکت نکس‌ایمیون (NexImmune)، دانشگاه ییل و JDRF برای تحقیقاتی در حوزه دیابت نوع ۱ وارد همکاری مشترک شدند.

آن‌ها یک پروژه دو ساله را برای بررسی استفاده از نانوذرات AIM NexImmune در ترکیب با mAb ضد CD۳ برای تحمل، تخلیه یا تعدیل سلول‌های T آنتی‌ژن خاص دیابت آغاز کرده‌اند. کمک مالی ۶۰۰۰۰۰ دلاری که توسط JDRF به دانشگاه ییل اعطا شده است، بخشی از حمایت‌هایی است که برای توسعه درمان‌هایی برای پیشگیری از دیابت نوع ۱ (T۱D) اختصاص یافته است.

نکس‌ایمیون یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ایمنی‌درمانی است که در حال توسعه روش‌های درمان با استفاده از سلول‌های T است. دکتر جک راغب از محققان این پروژه گفت: «ما خوشحالیم که با مراکز پیشرو مانند JDRF و ییل همکاری می‌کنیم تا فناوری خود را برای حل مشکل دیابت بررسی کنیم. فناوری شرکت نکس‌ایمیون این پتانسیل را دارد که بیماری‌های خودایمنی را تعدیل کند که این کار را از طریق ارائه آنتی‌ژن‌های خاص بیماری انجام می‌شود که سیگنالی برای تحمل یا کشتن سلول‌های CD۸+ T خود واکنش‌دهنده اختصاصی اتوآنتی‌ژن ارسال می‌کنند. ما معتقدیم این ترکیب به همراه تپلیزوماب، پتانسیل به تاخیر انداختن یا جلوگیری از T۱D را دارد.»

ترکیب تپلیزوماب با این نانوذرات می‌تواند مستقیماً سلول‌های T خودواکنشی را که به عنوان واسطه تخریب سلول‌های بتای پانکراس شناخته شده‌اند، هدف قرار دهد. با این کار می‌توان به طور بالقوه یک درمان تحول آفرین برای بیماران مبتلا به دیابت خود ایمنی ارائه کرد.

دکتر کوان هرولد، معاون مرکز تحقیقات بالینی ییلاظهار داشت: «ما از همکاری با شرکت نکس‌ایمیون و JDRF برای یافتن راهی برای بهبود درمان‌ این بیماری هیجان زده هستیم.»

گرنت JDRF برای بررسی استفاده از نانوذرات AIM شرکت نکس‌ایمیون در ترکیب با تپلیزوماب تدارک دیده شده است. از نظر بالینی، تپلیزوماب می‌تواند پاسخ ایمنی بیماری‌زا را تعدیل کند و با ترکیب با نانوذرات شرکت نکس‌ایمیون، می‌تواند سلول‌های T اختصاصی آنتی‌ژن را هدف قرار دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *