کارمندان بانک چگونه با آلودگی های پول مقابله کنند؟

پول نقد به عنوان حامل میکروب ها شناخته می شود و به هر شکلی که باشد احتمال وجود عوامل بیماری زا در آن وجود دارد.

هیچ راهی برای ضد عفونی کردن پول ها وجود ندارد اما می توانید با استفاده از دستکش یا شستن دست ها و ضد عفونی محل هایی که پول با آن ها در تماس بوده خطر عوامل بیماری زا را کم کنید.

شما هرگز نمی دانید که پول ها و سکه هایی که اکنون در دست دارید کجا بوده اند؟ آیا فرد قبلی سالم بوده است یا خیر؟ دقیقا چه باکتری ها و میکروب هایی روی آن وجود دارد؟ پاسخ به همه ی این سوال ها تقریبا غیر ممکن است اما آزمایشات نشان از وجود میکروب ها و عوامل بیماری زا بر روی پول دارند بنابراین علاوه بر اینکه پس از برخورد دست هایتان با پول باید فرآیند ضد عفونی و شستشو را انجام دهید اگر فرزند کوچک دارید نیز باید این مساله را به او بیاموزید.

پول می تواند میکروب ها را از فردی به فرد دیگر منتقل کند

پول می تواند حامل ویروس ها، تک یاخته ها و باکتری ها بوده و بسته به جایی که قبلا بوده است هر نوع آلودگی و جرم را با خود حمل کند، اسکناس ها می توانند حاوی آثاری از مواد مخدر نیز باشند.

مطالعه ای که بر روی اسکناس های دلار در شهر نیویورک انجام شده است نشان از تعداد زیادی میکروب فعال دارد که رایج ترین آنها پروپیونی باکتریوم آکنه یا همان باکتری ایجاد کننده آکنه بوده است.

مطالعات نشان می دهد که اگر شما با یک دست پول را لمس کنید، دستی که با اسکناس ها برخورد داشته می تواند دست تمیز شما را نیز آلوده کند، همچنین پس از آن با لمس کردن دستگیره در، دکمه ی آسانسور، دستگاه خودپرداز و … می توانید آلودگی را پخش کنید.

به گفته ریچارد هوناکر هم اسکناس ها و هم سکه ها می تواند حاوی عوامل بیماری زا باشند و از طریق دست و سطح آلوده باکتری ها را انتقال دهند.

یکی از مطالعات نشان می دهد که استافیلوکوکوس اورئوس (MRSA) مقاوم به متی سیلین، ابر میکروبی که در برابر پنی سیلین مقاومت ایجاد کرده است، می تواند به راحتی روی سکه ها زنده بماند.

به همین سادگی ممکن است فردی که دچار ویروس است آن را به وسیله ی پول به شخص دیگری منتقل کند، اگرچه مدت زمان زنده ماندن میکروب ها بر روی سطوح به عامل بیماری زا بستگی دارد، اما برخی از ویروس ها می توانند تا 72 ساعت زنده بمانند، به همین دلیل است که اگر کار شما به طور مکرر با پول و اسکناس سر و کار دارد و یا کارمند بانک هستید باید مراقب باشید.

چگونه از انتقال میکروب با پول کاغذی جلوگیری کنیم؟

تلاش برای تمیز کردن و ضدعفونی پول ها بی فایده است و تنها راهی که شما را از آلودگی ها در امان می دارد شستن مکرر دست هاست، اگر کارمند بانک هستید و زیاد با پول سر و کار دارید علاوه بر شستن دست ها توجه داشته باشید که میز کار شما محل بسیار مناسبی برای میکروب ها و عوامل بیماری زا است.

شما می توانید برای ضد عفونی سریع از الکل استفاده کنید اما قطعا می دانید که استفاده مکرر از مواد شیمیایی و الکل خود می تواند به ایجاد حساسیت های پوستی و تنفسی منجر شود.

بهترین راه، استفاده از دستمال نانو همه کاره می باشد که به راحتی و تنها با مرطوب کردن آن می توانید تا 99% از عوامل بیماری زا و حتی ویروس کرونا را از روی سطوح پاک کنید.

به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO) بهترین راه حل برای مقابله با آلودگی پول، شستن دست ها پس از تماس با آن است.

1 دیدگاه

  • وسواسی هستم خیلی عذاب میکشم امیدوارم هیچکس مبتلا نشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *