در سال های اخیر فناوری نانو با پیشرفت های چشمگیر و منحصر به فردی همراه بوده است. از محصولات بهداشتی و تمیزکننده های مورد نیاز خانوارها تا کاربردهای پزشکی و … در این بین دانشمندان ایرانی نیز نقش مهمی در پیشرفت این تکنولوژی داشته اند.

دستمال نانو یکی از مهم ترین دستاوردهای دانشمندان ایرانی بوده است که علی الخصوص در این شرایط کرونایی به کمک ما زندگی روزمره ی ما آمده است.

اما دستمال نانو چیست و چه کاربردی دارد؟

در بین تمامی محصولات نانو بسیاری از محصولات هستند که تنها نام نانو را یدک می کشند. شاید شما هم اسم جوراب های نانو به گوشتان خورده باشد اما بسیاری از این جوراب ها در واقع نانو نیستند و تعداد کمی از آن ها خصوصیات نانویی دارند.

یک دستمال نانو اصل می تواند تا 99% میکروب ها و عوامل بیماری زا را از بین ببرد. این دستمال ها در از بین بردن میکروب ها به شدت قدرتمند بوده و استفاده از آن ها در محل کار، محیط های پر رفت و آمد و … به شدت توصیه می شود.

از آن جایی که استفاده از مواد شیمیایی برای ضدعفونی می تواند با خطرات زیادی برای سلامتی به خصوص پوست و ریه ها همراه باشد دستمال های نانو یک جایگزین مناسب و مطمئن هستند که باید بیش از پیش جای خود را در سبد خرید خانوارها باز کنند.

این دستمال ها از بین برنده ی انواع قارچ، باکتری و ویروس هستند و نانوکلین مخترع اولین دستمال نانو در جهان است که تنها با مرطوب کردن دستمال خاصیت ضد عفونی را انجام می دهد.

آیا دستمال های نانو ویروس کرونا را از بین می برند؟

طبق آزمایشات انجام شده دستمال های نانو کلین می توانند پس از گذشت چند دقیقه ویروس کرونا را نیز از بین ببرند.

مزایای استفاده از دستمال های نانو چیست؟

مزیت فوق العاده ی این دستمال ها در این است که شما در هنگام استفاده هیچ گونه نیازی به مواد شوینده نخواهید داشت! عجیب است اما واقعی! تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی این دستمال ها یا سطح مورد نظر را مرطوب کنید و دستمال را بر روی آن بکشید و مطمئن باشید که یک تمیزی فوق العاده حاصل شده است.

در واقع ذرات نانویی که در میان الیاف این دستمال ها وجود دارند با مرطوب شدن فعال شده و خاصیت ضدعفونی کننده پیدا می کنند.

دستمال های نانو در چه مواردی کاربرد دارند؟

شرکت نانوکلین با در نظر گرفتن کاربردهای مختلف این دستمال ها و با هدف رفع نیاز مصرف کنندگان دستمال های نانو را برای کاربردهای از جمله دستمال نانو چند منظوره، دستمال نانو آشپزخانه، دستمال نانو مخصوص حمام و سرویس بهداشتی و دستمال نانو ماشین طراحی و تولید کرده است.

استفاده از این دستمال ها خصوصا در مدارس و ادارات می تواند از شیوع بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *