نظافت سرویس بهداشتی منزل بدون مواد شیمیایی

نظافت و پاکیزگی سرویس بهداشتی و حمام در منزل از جمله مواردی است که برای خانم ها بسیار مهم است، از تمیزی آینه تا سرامیک، دیوارها و خوشبو بودن آن. اما آیا شما برنامه ی رویتینی برای نظافت حمام و سرویس بهداشتی دارید؟ و اگر دارید از چه تمیز کننده هایی برای نظافت استفاده می کنید؟

در اینجا نگاهی به لیستی از مواد طبیعی و در دسترس و ارزان قیمتی خواهیم داشت که می توایند جایگزین شوینده های شیمیایی کنید.

روش های نظافت سرویس بهداشتی منزل بدون مواد شیمیایی

نوشابه

ممکن است خنده دار به نظر برسد اما با توجه به شنیده ها و تجربیات افراد مختلف، بسیاری از مردم از نوشابه برای تمیز کردن و نظافت لکه های توالت و سرویس بهداشتی استفاده می کنند! نوشابه را بر روی قسمت های لک دار بریزید طوری که روی سطح را بپوشاند و حداقل به مدت نیم ساعت بگذارید تا بماند پس از آن با استفاده از یک برس آبکشی کنید.

سنگ پا

شاید بسیار عجیب باشد ولی شما می توانید از این روش برای از بین بردن لکه های داخل کاسه توالت استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که هم توالت و هم سنگ پا خیس باشد زیرا در غیر این صورت ممکن است باعث ایجاد خراش بر روی سنگ توالت شود بنابراین در این روش بسیار مراقب باشید.

سرکه

بیشتر مردم برای از بین بردن میکروب ها و لکه های توالت به سراغ سفید کننده ها می روند. با این حال برای از بین بردن لکه های رسوب آب می توانید دستمال توالت را در سرکه خیس کنید و مستقیماً روی لکه قرار دهید و بگذارید یک شب روی آن بماند و صبح روز بعد شستشو دهید

سرکه با قدرت تمیز کنندگی بالا برای تمیز کردن دوغاب و درزها نیز عالی عمل می کند. برای این کار از یک بطری اسپری استفاده کنید و بگذارید حداقل یک ساعت قبل از آبکشی خیس بخورد.

روغن بچه

برای براق کردن سنگ توالت می توانید از روغن بچه استفاده کنید، چند قطره آن را روی دستمالی بریزید و بر روی سطح مورد نظر بکشید در ریختن روغن زیاده روی نکنید تا سطح لیز نشود، تنها چند قطره بر روی دستمال کافی است.

برق ناخن

اگر از توالت فرنگی استفاده می کنید می توانید از برق ناخن برای پوشاندن پیچ ها استفاده کنید تا زنگ نزند.

ترکیب سرکه و جوش شیرین

ترکیب مساوی از سرکه و جوش شیرین را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک ماده خمیری شکل حاصل شود این خمیر را روی قسمت های لکه دار گذاشته و پس از 20 دقیقه آبکشی نمایید. ترکیب آبلیمو و نمک نیز پیشنهاد می شود.

دستمال نانو

دستمال ضدعفونی نانو یکی از بهترین گزینه ها برای تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام در منزل است. این دستمال ها که مخصوص این کار طراحی شده اند بدون ذره ای ماده شیمیایی می توانند 99% میکروب ها و عوامل بیماری زا را از بین ببرند.

اگر تمیزی واقعی برای شما به اندازه ی تمیزی ظاهری اهمیت دارد این دستمال ها را دست کم نگیرید.

مطلب پیشنهادی: یک گزارش از آلودگی های قارچی حمام در خوابگاه های دانشجویی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *